امروز: شنبه, 24 شهریور , 1403

24 شهریور , 1403

تیتر دوم 07 شهریور 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحول دیجیتال در خاورمیانه با هوش مصنوعی

صنایع مختلف در خاورمیانه به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری و بهبود تجربه مشتری هستند، اما چالش‌های زیرساختی مانع از تحقق این هدف شده است.

به گزارش صنعت مالی، طبق داده های یک نظرسنجی، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌ها هوش مصنوعی را به نحوی پذیرفته‌اند، اما بسیاری از آنها فاقد زیرساخت داده و مهارت‌های لازم برای استفاده کامل از پتانسیل آن هستند.
بخش‌هایی مانند فناوری مالی و حمل‌ونقل شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی هستند و 61 درصد از مدیران در خاورمیانه انتظار افزایش بهره‌وری بیش از 10 درصدی از هوش هوش مصنوعی را دارند.
برخی از صاحب نظران معتقدند خاورمیانه شاهد تغییرات سریعی از ابتکارات هوش مصنوعی به برنامه‌های کاربردی است که پتانسیل بالایی برای افزایش بهره‌وری و دستیابی به رشد اقتصادی دارد. به عقیده این صاحب نظران اقتصادی انتظار می رود، با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی تا 150 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس کمک شود.
مطالعه مرکز کلودرا روی هوش مصنوعی نشان می دهد که چالش‌های اصلی پیش روی پذیرش این فناوری، نگرانی‌های مربوط به امنیت (74%)، فقدان آموزش‌های لازم برای مدیریت ابزارهای هوش مصنوعی (38%) و هزینه‌های بالای آن است. نتایج نظر سنجی این شرکت نشان می دهد که با وجود گسترش سریع این فناوری، شکاف های قابل توجهی در استراتژی های هوش مصنوعی وجود دارد.
داده های این نظرسنجی بیانگر آنست که شرکت‌ها به دنبال افزایش تجربه مشتری با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در حوزه‌های امنیت و کشف تقلب (۵۹ درصد)، خودکارسازی خدمات پشتیبانی (۵۸ درصد)، بهره‌برداری از خدمات پیشگیرانه مشتری (۵۷ درصد)، و توسعه ربات‌های گفتگو (۵۵ درصد) هستند.
براساس مطالعه این مرکز هوش مصنوعی در جنبه‌های مختلف کسب‌وکار وجود دارد و استفاده از آن فراتر از بخش‌های فناوری اطلاعات است، به طوری که 52 درصد از پاسخ‌دهندگان از آن در خدمات به مشتریان، مانند بهبود ربات‌های گفتگو و 45 درصد در بازاریابی، مانند تجزیه و تحلیل تماس‌ها استفاده می‌کنند.
دسترسی سریع و دقیق به تجزیه و تحلیل، پشتیبانی بهتری را برای تصمیم‌گیری فراهم می‌کند و به شرکت‌هایی که به هوش مصنوعی متکی هستند، مزیت رقابتی می‌دهد. حدود 80 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی، بر اهمیت استفاده از تمام داده‌های موجود برای تصمیم‌گیری آگاهانه تجاری تاکید کردند. این داده ها دارای ارزش استراتژیک هستند که اهمیت دسترسی کامل به داده های سازمانی را برجسته می کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *