امروز: دوشنبه, 18 تیر , 1403

18 تیر , 1403

صنعت و تجارت 23 بهمن 1402 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهای نفت با کاهش روبرو شد

به گزارش صنعت مالی ، قیمت نفت در معاملات اولیه‌ی آسیا در روز دوشنبه کاهش یافت؛ بهای معاملات آتی نفت برنت با 43 سنت یا 0.5 درصد کاهش، به 81.76 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 46 سنت یا 0.6 درصد کاهش، به 76.38 دلار در هر بشکه رسید.

گفتنی است پس از آنکه اسرائیل اعلام کرد که به حملات خود در جنوب غزه پایان داده است، بسیاری از نگرانی‌ها پیرامون عرضه‌ی خاورمیانه تا حدودی برطرف شد. در صورتی که پیش از این، خطرات ژئوپلیتیکی از جمله دغدغه‌هایی پیرامون گسترش درگیری اسرائیل و فلسطین در سراسر منطقه و پیرو آن، احتمال اختلال عرضه نفت در خاورمیانه، قیمت‌ها را در هفته‌ی گذشته، حدود 6 درصد افزایش داد.

البته پیش از این، ارتش رژیم صهیونیستی در پی رد پیشنهاد آتش‌بس از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، یک سری حملات را به جنوب غزه ترتیب داد که روز دوشنبه، از پایان‌یافتن آن خبر داد.

در این بین، گرچه به دلیل رویدادهای ژئوپلیتیکی، نگرانی‌ها در مورد عرضه در خاورمیانه نسبتاً افزایش یافته بود، اما اخباری از سمت ایالات متحده، تا حدودی از این نگرانی‌ها کاست.

عرضه جهانی نفت

 

و اما از آنجا که اکثر مناطق از جمله چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی به دلیل تعطیلات، بسته هستند، انتظار می‌رود ساعات معاملاتی در آسیا اندک و محدود باشد.

به علاوه، بازار معاملات هنگ کنگ در 14 فوریه از سر گرفته خواهد شد. غیر از آن، بازارهای مالی سرزمین اصلی چین، برای تعطیلات سال نوی قمری بسته هستند و از دوشنبه، 19 فوریه، تجارت را از سر خواهند گرفت.

در حوزه‌ی تأمین ذخایر، شرکت‌های انرژی ایالات متحده اقدام به افزایش دکل‌های نفت و گاز طبیعی به بالاترین حد خود از اواسط دسامبر کردند که این امر به طور بالقوه، حکایت از افزایش تولید دارد. گفتنی است تولید داخلی نیز هفته‌ی گذشته، بار دیگر رکورد 13.3 میلیون بشکه در روز را ثبت کرد.

با تمام این‌ها، از آنجا که یکی از مقامات فدرال رزرو اظهار داشت که علاقه‌ای به توصیه برای کاهش نرخ بهره ندارد و این امر در راستای مهار بیشتر تورم، موضوعی اجتناب‌ناپذیر است، نگرانی‌های تقاضا همچنان پابرجاست. بدیهی است که نرخ‌های بهره‌ی بالاتر، رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد و تقاضای نفت را نیز محدود می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *