امروز: سه شنبه, 20 شهریور , 1403

20 شهریور , 1403

بورس 17 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

بررسی 4 سهام سنگ آهنی های بورس/ چادرملو، صبانور، گل گهر، گهر زمین

بررسی 4 سهام سنگ آهنی های بورس در این مقاله به سهامداران ارائه خواهد شد به طوری که میزان تولید و فروش و همچنین سود شرکت های چادرملو، صبانور، گل گهر، گهر زمین در رسته سهام سنگ آهنی ها مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

تولید و فروش کچاد

به گزارش خبرنگار صنعت مالی، بررسی 4 سهام سنگ آهنی های بورس در این مقاله به سهامداران ارائه خواهد شد به طوری که میزان تولید و فروش و همچنین سود شرکت های چادرملو، صبانور، گل گهر، گهر زمین در رسته سهام سنگ آهنی ها مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

اما قبل از شروع گزارش صد داریم تا درباره این صنعت بنویسیم و بیشتر بشناسید؛ سنگ آهن فراوان‌ترین عنصر فلزی کره زمین است و 5 درصد از پوسته زمین را تشکیل می‌دهد.

سنگ آهن به صورت اکسیده در پوسته زمین وجود دارد.

سهام سنگ آهن

سهام سنگ آهن

عنصر سنگ آهن به تنهایی استحکام کافی برای مصارفی همچون ساختمان‌سازی را ندارد و برای افزایش استحکام آن، آلیاژ این محصول با استفاده از عناصر بسیاری تهیه می‌شود.

حدودا ۹۸ درصد سنگ آهن در فولادسازی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

در ادامه معدنی و صنعتی چادرملو با نماد کچاد مورد بررسی قرار گرفته که روند آن با نمودار برای فهم بهتر سهامداران تشریح شده است.

معدنی و صنعتی چادرملو(کچاد)

در نمودارهای زیر شاهد با بررسی سهام سنگ آهنی های بورس مقدار تولید و مقدار فروش و مبلغ فروش محصولات معدنی و صنعتی چادرملو با نماد کچاد از ابتدای سال 1403 هستیم تولید محصول فولادی 45%، گندله 15%، کنسانتره 11%، و آهن اسفنجی 4 درصد نسبت به خرداد 1403 کاهش داشته است.

در بخش فروش معدنی و صنعتی چادرملو با نماد کچاد علی رغم کاهش تولید با رشد 9 درصدی فروش فولاد نسبت به خرداد ماه روبه روهستیم؛ هرچند فروش کنسانتره آهن 1 درصد افت داشته است و گندله ثابت باقی مانده است.

مبلغ فروش معدنی و صنعتی چادرملو با نماد کچاد 16.800 میلیارد تومان بوده تغییرات نسبت به ماه گذشته یعنی خرداد 1403 در گندله 44% کاهش، فولاد 38% کاهش و کنسانتره 23% افت داشته است.

تولید و فروش کچاد

تولید و فروش کچاد

شركت توسعه معدنی و صنعتی صبانور کنور با نام اولیه تامین مواد اولیه فولاد صبانور به صورت شركت سهامی خاص تاسيس شده و در اداره ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتی تهران به ثبت رسيده است.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور کنور درحال حاضر تولید کننده سنگ آهن، کنسانتره و گندله در غرب و شمال غرب هست و محصولات تولیدی این شرکت در حال حاضر شامل سنگ آهن دانه بندی شده، کنسانتره و گندله آهن است.

توسعه معدنی صبانور کنور

با بررسی سهام سنگ آهنی های بورس در نگاهی بر وضعیت تولید و فروش توسعه معدنی صبانور نماد کنور شاهد فرش 786 هزارتنی محصولات از ابتدای سال هستیم. مقدار تولید گندله در تیر ماه نسبت به خرداد 29% رشد داشته درصورتی که مقدار تولید کنسانتره خشک نسبت به خرداد با کاهش 11% رو به رو شده است.

توسعه معدنی صبانور کنور در فروش گندله و کنسانتره نیز از ابتدای سال 565 هزار تن فروش داشته که این عدد در تیر ماه برای گندله 6.758 تن بوده که نسبت به خرداد ماه 59% کاهش داشته و در کنسانتره خشک 81.168 تن بوده که نسبت به خرداد کاهش 45 درصدی داشته است.

در شرکت توسعه معدنی صبانور نماد کنور مبلغ فروش محصولات نیز  از ابتدای سال 1403 به میزان 2.170 میلیارد تومان بوده که در تیر ماه گندله 37 میلیار تومان که نسبت به خرداد کاهش 59% داشته و کنسانتره 325 میلیارد تومان بوده که نسبت به خردادماه کاهش 41% داشته است.

 

تولید و فروش کنور

تولید و فروش کنور

 

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر کگل یک شرکت معدنی و صنعتی ایرانی ثبت‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است که در زمینه استخراج سنگ آهن از معدن سنگ آهن گل‌گهر فعالیت می‌کند. این شرکت از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه است.

معدنی و صنعتی گل گهر کگل

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر کگل از ابتدای سال 1403 موفق به فروش 21.100 میلیارد تومانی شده است که مبلغ  6.480 میلیارد آن در تیرماه به فروش رسیده که نسبت به خرداد ماه رشد 16% را به ما نشان می دهد.

در مقدارد فروش نیز از ابتدای سال 3.760.000 تن فروش داشته که 1.130.000 تن آن مربوط به تیر ماه می باشد که نسبت به خرداد رشد 18% را به ثبت رسانده است.

تولید و فروش کگل

تولید و فروش کگل

در نمودار های زیر مقدار تولید، مقدار فروش و مبلغ فروش شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر کگل را از ابتدای 1403 مشاهده می کنیم

 

فروش کگل

فروش کگل

شرکت معدنی و صنعتی سنگ آهن گهر زمین کگهر توسط وزارت صنایع و معادن وقت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در تاریخ 1383/11/28 به منظور بهره ‌برداری از معدن شماره 3 گهرزمین با ذخیره 643 میلیون تاسیس شده است.

در این راستا، شرکت معدنی و صنعتی سنگ آهن گهر زمین کگهر برنامه‌ریزی تولید سالانه 15 میلیون تن «سنگ‌آهن» به همراه برداشت 60 میلیون تن «باطله»، جمعاً 75 میلیون تن «عملیات معدنکاری» به ‌منظور تولید سالیانه 10 میلیون تن «کنسانتره »و 10 میلیون تن «گندله» جهت تأمین خوراک مورد نیاز کارخانجات فولاد ساز تاسیس شده است.

سنگ آهن گهر زمین کگهر

شرکت معدنی و صنعتی سنگ آهن گهر زمین کگهر در تیر ماه مبلغ فروش 2.587 میلیارد تومانی  را به ثبت رسانده است که نسبت به خرداد کاهش 46% داشته است.

شرکت از ابتدای سال 1403 مبلغ 14.416 میلیارد تومان فروش داشته است.

مقدار فروش شرکت نیز نسبت به ماه گذشته یعنی خرداد ماه افت 46% را نشان می دهد در بخش تولید نیز تقریبا تفاوتی نداشته و تولید شرکت مانند خرداد ماه بوده است.

در نمودار های زیر به تفکیک مقدار تولید، مقدار فروش، مبلغ فروش از ابتدای 1403 نمایش داده شده است:

فروش و تولید کگهر

فروش و تولید کگهر

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *