امروز: یکشنبه, 29 مهر , 1403

29 مهر , 1403

کد خبر : 24342
اخبار عمومی پنجشنبه 28 تیر 1403 - 21:01 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
1

بازی خطرناک ظریف با امنیت ملی 

محمد جواد ظریف رئیس شورای راهبری دولت جدید به تازگی اظهاراتی مطرح کرد که نشانه ای جدی از درگیر کردن دولت پزشکیان با مسائل حاشیه ای در آن نهفته است.

به گزارش صنعت مالی، ظریف در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد در انتخاب کابینه مذهب و دین یک امتیاز محسوب می شود نکته ای که از ابعاد مختلف محل بحث ارزیابی می شود.

در درجه نخست پزشکیان در تمام اظهارات انتخاباتی خود از کار کارشناسی سخن گفته بود حالا چگونه دین و مذهب با آن وعده پزشکیان قابل جمع است؟ مگر نه اینکه اگر مبنا کار کارشناسی است ترجیح فردی که دین و مذهب متفاوتی دارد خود اقدامی ناعادلانه به شمار می رود؟
اساسا انتخاب مسئول بر مبنای دین و مذهب و جنسیت اقدامی ضد عدالت به شمار می‌رود چرا که اگر مبنای دولت انتخاب فرد قوی و کارآمد است نباید امتیاز بندی بر اساس دین و مذهب و جنسیت صورت بگیرد.
از سوی دیگر آنچه که ظریف احتمالا به آن توجه نکرده حساسیت های امنیت ملی کشور است که دامن زدن به مسائل قومیتی و نژادی مسائل شوخی بردار نیست .  همچنانکه اقدام طیف نزدیک به سعید جلیلی در نسبت دادن پیروزی پزشکیان به مسائل قومیتی و مذهبی اقدامی خطرناک و خلاف امنیت ملی به شمار می رفت.
به نظر می رسد آقای ظریف اگر هم تخصص و تجربه ای داشته باشد این سابقه در حوزه سیاست خارجی بوده و فضای سیاست داخلی مسلما با آن متفاوت است و محمد جواد ظریف بدون هیج سابقه ای در حوزه سیاست خارجی نباید این عرصه را به صحنه اظهارات شاذ و حساسیت برانگیز و تحریک کننده بدل کند.
مسلما هرگونه انتخاب مسئولان با اولویت دادن مذهب و جنسیت بزرگترین ضربه به آن جنسیت و مذهب خواهد بود همچنانکه اقدام نمادین و نمایشی احمدی نژاد در انتخاب وزیر زن باعث شد تا سالیان سال هیچ رئیس جمهوری نتواند به سمت انتخاب وزیر کارآمد زن برود.
منبع: تابناک

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رضا میگه

    با این بساطی که ظریف به راه انداخته باید برا ریش هم نمره منفی بدن
    بی ریش 50 امتیاز
    کوسه 100
    نیم ربش منفی 30
    ریشو راش ندید?