امروز: چهارشنبه, 13 تیر , 1403

13 تیر , 1403

اقتصاد جهان 11 تیر 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

امارات در زمینه تولید خودروی برقی چه می کند؟

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گام‌های بلند و پرشتابی در مسیر سرمایه‌گذاری در حوزه خودروهای برقی برای همگامی با تحولات بزرگ در بازار جهانی این خودروها و کاهش آلاینده‌ها برداشته‌اند.

به گزارش صنعت مالی ، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گام‌های بلند و پرشتابی در مسیر سرمایه‌گذاری در حوزه خودروهای برقی برای همگامی با تحولات بزرگ در بازار جهانی این خودروها و کاهش آلاینده‌ها برداشته‌اند.

به نقل از العربی الجدید، این کشورها در کنار ایجاد پروژه‌های تولید خودروهای برقی، در تلاش برای خرید و کسب سهام شرکت‌های بین‌المللی فعال در این زمینه هستند.

در امارات نیز هلدینگ «ام گلوری» در اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی نخستین کارخانه خودروهای برقی در دبی را افتتاح کرد که سالانه توان تولید ۱۰ هزار خودرو را دارد.

امارات همچنین توافقی برای ساخت ۳ کارخانه خودروهای برقی در خارج از این کشور با ظرفیت تولید ۴۰ هزار خودرو با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری امضا کرد در این زمينه دو سایت یاهو فاینانس و فردیکت اعلام کردند که دبی در حال آماده شدن برای رهبری جهانی در زمینه نقل وانتقال هوشمند و پاک است.

این دو سایت بیان کردند که منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) به دلیل اهمیت روزافزون آن در بازار جهانی حمل و نقل شناخته شده است و اولویت سرمایه گذاری در این منطقه در بخش انرژی بوده است و کشورهایی مانند امارات در حال بازتعریف خود به عنوان مراکز نوآوری پیشرو در منطقه و بلکه جهان هستند.

این دو سایت خاطرنشان کردند که بازار جهانی حمل‌ونقل در آستانه یک تحول عظیم با پذیرش وسایل نقلیه برقی در مقیاس وسیع‌تر است و کاربردهای بالقوه وسایل نقلیه خودران و پهپادها به طور جامع‌تری در این باره مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.

البته این تحول در حالی است که سرعت بازار در سال‌های اخیر کُند بوده و آن به دلیل مشکلات بسیاری در زنجیره تامین، کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها و محدودیت خودروهای موجود در بازار بازمی گردد.

با این حال، با افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی، انتظار می رود بازار شاهد رشد جدیدی باشد.

به عنوان نکته پایانی منطقه خاورمیانه و آفریقا پتانسیل زیادی برای بازار حمل و نقل نشان می دهد و انتظار می رود تعهد مناطق خاورمیانه به کاهش انتشار کربن و تنوع گزینه های حمل و نقل، عامل اصلی این رشد باشد.

بر اساس داده های جهانی، ثبت نام خودروهای جدید(برقی) در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس 46 درصد از کل منطقه خاورمیانه و آفریقا را تشکیل می دهد که نشان دهنده اهمیت روزافزون این منطقه برای بازار جهانی خودرو است. امارات در خط مقدم است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *