بلومبرگ گزارش داد که تعداد گردشگران چینی که در تعطیلات روز کارگر امسال به خارج از کشور رفتند، نزدیک به سطح قبل از همه گیری کورنا بود.
این حجم از سفر چینی ها می تواند به بهبود بزرگترین بازار گردشگری جهان کمک نماید.
کارشناس شرکت تحلیل سفر Forwardiki گفت: تقاضای شدید در بازار چین منجر به بهبود صنعت گردشگری جهانی و حفظ مشاغل و شرکتهای وابسته به گردشگری شده است.
دادههای Stripe همچنین نشان میدهد که در تعطیلات روز کارگر، مقاصد خاورمیانه مانند عربستان سعودی، عمان و کویت شاهد رشد بالای گردشگران بودهاند که نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است.
سازمان گردشگری عربستان سعودی
دای هانسن، رئیس بازار آسیا و اقیانوسیه سازمان گردشگری عربستان سعودی، گفت که عربستان سعودی به عنوان یک مقصد جدید گردشگری در خارج از کشور، گردشگران چینی بیشتری را به خود جذب کرده است.
از ابتدای سال جاری میلادی، چین و عربستان سعودی تعدادی پرواز مستقیم برای تقویت ارتباطات بین دو کشور باز کرده اند. وی افزود: هدف ما جذب 4 میلیون گردشگر چینی تا سال 2030 است.
ما به طور پیوسته برای تقویت روابط با چین تلاش می کنیم و با تسهیل صدور روادید، افتتاح مسیرهای جدید و تنوع بخشیدن به محصولات گردشگری، انتظار می رود گردشگران چینی بیشتری به این کشور جذب شوند.
منبع: صحيفة الروية العمانية