امروز: سه شنبه, 24 مهر , 1403

24 مهر , 1403

صنعت مالی در جیتکس
کد خبر : 31372
اخبار عمومی سه شنبه 24 مهر 1403 - 17:21 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش اعتراضات ضداسرائیلی در مجلس‌عوام انگلیس/۴۷ قانون‌گذار خواستار تحریم اسرائیل شدند

۴۷ نفر از قانون‌گذاران انگلیس از احزاب سیاسی مختلف، با ارائه طرحی به مجلس عوام این کشور خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل نقض مکرر قوانین‌ بین‌المللی شدند.

به گزارش صنعت مالی، در این طرح که یک نسخه آن در تارنمای پارلمان انگلیس منتشر شد، آمده است: ما از تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب قاطع قطعنامه‌ای که از اسرائیل می‌خواهد تا در اسرع وقت به حضور غیرقانونی خود در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد، استقبال می کنیم.

گفتنی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد اواخر شهریورماه گذشته با تصویب قطعنامه‌ای از رژیم اسرائیل خواست تا ظرف ۱۲ ماه به «حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین» پایان دهد. قطعنامه یادشده از نظر مشورتی دادگاه لاهه در ماه ژوئیه استقبال می‌کند که اعلام کرده اشغال سرزمین‌ها و شهرک‌های فلسطینی توسط اسرائیل غیرقانونی است و این رژیم باید از آنها خارج شود.

حامیان طرح ضد اسرائیلی در انگلیس، با اشاره به اینکه قطعنامه یادشده از کشورها می‌خواهد که به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی پایبند باشند و گام‌های مشخصی را برای رسیدگی به حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین بردارند، توقف کامل فروش سلاح به این رژیم، ممنوعیت واردات کالا از شهرک های غیرقانونی اسرائیل (فلسطین اشغالی) و لغو نقشه‌راه ۲۰۳۰ که روابط اقتصادی، تجاری و امنیتی بریتانیا با تل‌آویو را تعمیق می بخشد، خواستار شدند.

ریچارد برگن نماینده منطقه لیدز شرقی که این طرح را به پارلمان ارائه کرده است، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بیش از ۴۰ نماینده از هفت حزب مختلف سیاسی از طرح من برای تحریم اسرائیل حمایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه «اسرائیل در حال ارتکاب جنایات جنگی است» افزود: ما به اقدامات واقعی از سوی دولت نیاز داریم تا اسرائیل را وادار به توقف (جنگ) کند.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می دهد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *