امروز: جمعه, 30 شهریور , 1403

30 شهریور , 1403

ارز دیجیتال 21 اردیبهشت 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افت دوباره بیت کوین به پایین‌ترین سطح دو ماه گذشته: نگرانی‌ها از افزایش نرخ بهره و تشدید نظارت‌ها

بیت کوین ۰.۷۳ درصد از ارزش خود را طی ۲۴ ساعت گذشته از دست داده و به ۶۲۱۹ به دلار رسیده است.

به گزارش صنعت مالی بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر شاهد افت قیمت‌ها بود، به طوری که بیت‌کوین، ارز پیشرو این بازار، به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته سقوط کرد. به گزارش کوین‌دسک، این افت قیمت در پی نگرانی‌ها از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا و تشدید نظارت‌های امنیتی بر این حوزه رخ داده است.

بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته شاهد افت 0.73 درصدی قیمت خود بود و به 6219 دلار رسید. خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی، از جمله دلایل اصلی این افت قیمت عنوان می‌شود.

علاوه بر نگرانی‌های مربوط به نرخ بهره، افزایش بررسی‌های نظارتی علیه ارزهای دیجیتال نیز بر روند نزولی قیمت بیت‌کوین تاثیرگذار بوده است. پلتفرم معاملاتی رابین‌هود مارکتس به تازگی اعلام کرده که با بازرسی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در خصوص تجارت ارزهای دیجیتال مواجه شده است. این کمیسیون همچنین اقداماتی را علیه شرکت‌های کوین‌بیس گلوبال و ریپل انجام داده که انتظار می‌رود ماهیت ارزهای دیجیتال را در چارچوب قوانین آمریکا مشخص کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین در حال بررسی اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار، از نظر امنیتی است. این کمیسیون تصمیم‌گیری در خصوص تصویب صندوق قابل معامله در بورس اتریوم را به تعویق انداخته و احتمالاً تا پایان بررسی‌ها هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نخواهد کرد.

انتشار خبری مبنی بر ساختگی بودن 90 درصد از نقل و انتقال‌های استیبل‌کوین‌ها یا پول‌های با ثبات، در اوایل این هفته نگرانی‌ها را در خصوص تشدید نظارت‌ها بر این بخش افزایش داده است.

علاوه بر بیت‌کوین، سایر ارزهای دیجیتال بزرگ دنیا نیز با افت قیمت مواجه بوده‌اند. ارزش اتریوم 0.2 درصد و XRP نیز 2 درصد کاهش یافته است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا و همچنین آمار تورم این کشور معطوف شده که قرار است هفته آینده منتشر شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *