امروز: پنجشنبه, 22 شهریور , 1403

22 شهریور , 1403

اقتصاد ایران 31 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

اعطای تسهیلات برای ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو ممنوع است/ بانک‌ها اگر منابع دارند وام‌های ضروری را پرداخت کنند.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور ضمن اینکه اعطای تسهیلات برای ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو را ممنوع و غیرقانونی اعلام کرد، گفت: بانک‌ها اگر منابع دارند وام‌های ضروری را پرداخت کنند.

به گزارش صنعت مالی، با آغاز طرح ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو برخی بانک‌ها با هدف جذب سپرده به بهانه افتتاح حساب وکالتی پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی تا ۱۳۰ میلیون تومانی را برای خرید خودرو تبلیغ می‌کنند در پی این اتفاق سازمان بازرسی کل کشور به شبکه بانکی هشدار داده که اگر پول و اعتبار دارند بهتر است وام‌های ضروری را پرداخت کنند.

در همین راستا، ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور گفت: بانک‌ها ادعا می‌کنند منابع ندارند اما متاسفانه در طرح وکالتی که تبلیغات گسترده رقابت ناسالم انجام می‌دهند و برخلاف ضوابط و مقررات به مشتریان تسهیلات پرداخت می‌کنند، این خلاف دستورالعمل‌های نظام بانکی است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قانون جوانی جمعیت، ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و ساخت مسکن در اولویت نظم بانکی کشور است و اگر هیات مدیره شبکه بانکی مرتکب تخلفی در این زمینه شده باشد برخلاف ضوابط و مقررات قانونی حتما با آنها برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *