مشتریان بانک ملی ایران از افزایش غیرمنطقی کارمزدهای تسهیلات و احتمال اختلال در این سیستم خبر میدهند. بر اساس گزارشهای رسیده، سیستم بانک ملی به جای محاسبه کارمزد ۴ درصدی، ۴۰ درصد و به جای ۲۳ درصد، ۶۰ درصد کارمزد محاسبه میکند. این موضوع باعث اعتراض گسترده مشتریان شده و آنها این اقدام را نوعی اختلال میدانند. گویا اقدامات حوزه آی تی و فناوری بانک از سوی شرکت سداد با بودجههای میلیاردی پیگیری و دنبال می شود.
به گزارش صنعت مالی، در روزهای اخیر، شکایتهای متعددی از سوی مشتریان بانک ملی ایران به رسانههای صنعت مالی ارسال شده است.
این مشتریان از افزایش غیرمنطقی کارمزدهای تسهیلات و وامهای بانکی بانک ملی با اختلال سیستم ها خبر دادهاند.
یکی از مشتریان در این باره میگوید: «وقتی برای دریافت تسهیلات مهربانی به بانک ملی مراجعه کردم، متوجه شدم سیستم به جای کارمزد ۴ درصدی، ۴۰ درصد محاسبه کرده است. این موضوع واقعاً غیرمنطقی است.»
وی افزود: «مسئولان بانک ملی این مشکل را به سیستم ربط میدهند، اما این توجیه قابل قبول نیست.
این مشتریان از مسئولین بانک ملی و نهادهای نظارتی خواستهاند تا هرچه سریعتر این موضوع را بررسی کرده و از حقوق مشتریان دفاع کنند. آنها تاکید کردهاند که این اختلالات سیستمی کارمزدها نه تنها باعث نارضایتی مشتریان شده، بلکه اعتماد عمومی به سیستم بانکی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.