امروز: پنجشنبه, 31 خرداد , 1403

31 خرداد , 1403

اقتصاد جهان 26 خرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اتحادیه اروپا، چین را تهدید کرد!

اتحادیه اروپا تهدید کرده است که تعرفه خودروهای برقی چینی را از ماه جولای افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار صنعت مالی ، برخی منابع به روزنامه عکاظ گزارش دادند که هفته گذشته کمیسیون اروپا تهدید کرد که از چهارم ژوئیه برای واردات خودروهای برقی از چین تعرفه های گمرکی اضافی وضع خواهد کرد.

در حال حاضر هزینه 10 درصدی برای خودروهای تولید شده چینی در اروپا اعمال می‌شود.

بروکسل قصد دارد این هزینه‌ را با توجه به پارامترهای مختلف بین 17.4٪، 20٪ و 38.1٪ بسته به شرکت افزایش دهد.

بر اساس آنچه که خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است، بسته به سطح حمایت عمومی که این شرکت ها دریافت می کنند، مبلغ اعمال شده متفاوت خواهد بود.

خودروهای برقی وارداتی از چین

چین نیز در این زمینه توضیح داد که افزایش تعرفه های گمرکی که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال بر خودروهای برقی وارداتی از چین است، نشان دهنده یک رویه “محافظه کارانه” است که به منافع خود اروپا آسیب می رساند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، پکن را به ارائه غیرقانونی یارانه به خودروسازان و تحریف رقابت متهم کرد و در سپتامبر 2023 تحقیقاتی را درباره یارانه خودروهای برقی آغاز کرد.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره چنین اعلامیه ای قریب الوقوع گفت: «این تحقیقات ضد یارانه یک مورد معمول از حمایت گرایی است».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود ابراز تاسف کرد که «اتحادیه اروپا از این موضوع به عنوان بهانه ای برای اعمال عوارض گمرکی بر خودروهای برقی چین استفاده می کند.»

وی خاطر نشان کرد: «این در تضاد با اصول اقتصاد بازار و قوانین تجارت بین‌الملل است و همکاری اقتصادی و تجاری بین چین و اتحادیه اروپا و همچنین ثبات زنجیره‌های تولید و عرضه جهانی خودرو را تضعیف می‌کند.»

لین جیان افزود: «ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم به تعهد خود برای حمایت از تجارت آزاد و مخالفت با حمایت‌گرایی احترام بگذارد» و هشدار داد که «چین تمام اقدامات لازم را برای تضمین حمایت قوی از حقوق و منافع مشروع خود انجام خواهد داد».

منبع:روزنامه عکاظ چاپ عربستان

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *