امروز: سه شنبه, 12 تیر , 1403

12 تیر , 1403

تیتر دوم 25 بهمن 1402 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آیا کاهش بهای طلا ادامه دارد؟

به گزارش صنعت مالی ، قیمت طلا در جریان معاملات روز سه‌شنبه آسیا به حوالی سطح 2020 دلار در هر اونس رسید و به این ترتیب، در یک مسیر نزولی که از 7 ژانویه آغاز شده بود، حرکت کرد.

گفتنی است این فلز گرانبها در آستانه‌ی انتشار آمار تورم آمریکا در روز سه شنبه، با تقویت ارزش دلار آمریکا برای دومین جلسه‌ی متوالی، که ناشی از کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا بود، با مقاومت مواجه شد.

پیش بینی فشارهای تورمی در ایالات متحده، این انتظار را به وجود آورده است که فدرال رزرو از کاهش نرخ بهره در نشست ماه مارس خودداری کند. این چشم‌انداز، جذابیت دارایی‌های غیر بازده مانند طلا را کاهش می‌دهد. فعالان بازار تنها با احتمال 14 درصدی، کاهش نرخ توسط فدرال رزرو در ماه مارس را در نظر دارند. با این حال، مطابق با پیش‌بینی‌ها، احتمال کاهش نرخ بهره در نشست ماه مه، حدود 60 درصد برآورد شده است.

 لوری کی لوگان، رئیس بانک فدرال رزرو دالاس اخیراً با تصدیق تلاش‌های مفید اخیر در مهار تورم، اظهار داشت که در حال حاضر نیازی فوری به کاهش نرخ بهره وجود ندارد. وی گرچه بر صحت تأثیرگذاری این تلاش‌ها باور دارد، اما همچنان بر اهمیت حصول شواهد اضافی برای اطمینان از پایداری این پیشرفت تاکید می‌کند.

گذشته از این، اخیرأ طلا در بحبوحه‌ی تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، با افزایش تقاضای جدید برای دلار آمریکا با فشار نزولی مواجه شده است. به گفته‌ی مقامات، بحران‌ها همچنان ادامه دارد و شورشیان حوثی یمن موشک‌هایی را به سمت یک کشتی عازم بندری در ایران شلیک کردند که منجر به آسیب جزئی به کشتی شد و البته به خدمه‌ی آن، آسیبی وارد نشد.

علاوه بر آن، اسرائیل روز دوشنبه یک سری حملات هوایی به شهر رفح در جنوب غزه انجام داد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پس از رد پیشنهاد آتش‌بس از سوی حماس، در مورد قصد و نیت خود برای تشدید عملیات نظامی در رفح، اظهاراتی را ارائه داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *