امروز: جمعه, 8 تیر , 1403

8 تیر , 1403

اخبار عمومی 05 تیر 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
9

آیا سعید جلیلی کنار می‌رود؟

نظر سنجی جدید از کاندیداهای ریاست جمهوری

به گزارش صنعت مالی، آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می‌دهد پزشکیان، قالیباف و جلیلی در صدر قرار دارند. جبهه انقلاب و اصولگرایان لحظه به لحظه آخرین خبرها را رصد می‌کنند تا شاید باتوجه به کارنامه اجرایی محمد باقر قالیباف و دست پُرتر او در کنار سایر نامزدها، سعید جلیلی و بقیه نامزدها از ادامه رقابت‌ها کنار بروند.
باتوجه به اینکه قالیباف یک بار در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به نفع شهید رئیسی انصراف داد، سوال مهم این روزهای سیاسیون این است که آیا جلیلی به نفع قالیباف کنار می‌رود؟
ماراتن تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به روزهای پایانی خود نزدیک می شود. 6 نامزد نهایی تایید شده شورای نگهبان چهار مناظره را پشت سر گذاشته‌ و تنها مناظره پنجم باقیست.
مستندهای هر کدام از نامزدها هم از شبکه‌های رسانه ملی در حال پخش شدن است. برخی از نامزدها که درنظرسنجی‌ها پیش‌تر از سایرین هستند سفرهای استانی خود را قبل از رئیس جمهور شدن آغاز کردند.
قالیباف، جلیلی، زاکانی، پورمحمدی و قاضی‌زاده هاشمی 5 نامزد متمایل به جبهه اصولگرایان و پزشکیان تنها نامزد جبهه اصلاحات است.
آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد پزشکیان، قالیباف و جلیلی در صدر هستند و سایرنامزدها شانس چندانی تا این لحظه ندارند.
رای شرکت کنندگان در نظرسنجی‌ها که انتخابشان از بین نامزدهای جبهه انقلاب است بین دو نامزد اصلی این جبهه تقسیم شد و قالیباف و جلیلی کمتر از 25 درصد آرا را درنظرسنجی‌ها کسب کردند. این در حالی است که آرای پزشکیان کمی بیشتر از این دو است.
چشم امید فعالان جبهه اصولگرایان و انقلاب به ائتلاف دو کاندیدای اصلی است تا آرای نفر دوم (جلیلی) به سبد رای نفر اول (قالیباف) افزوده شود. در زمان نوشتن این یادداشت خبری از ائتلاف نیست.
تحلیلگران فضای انتخابات می‌گویند باتوجه به بالا بودن آرای پزشکیان و نزدیک بودن آرای قالیباف به او، به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
با این وصف در صورتیکه انتخابات به دور دوم کشیده شود شانس پیروزی پزشکیان بیشتر از نامزد جبهه انقلاب خواهد داشت اتفاقی که در انتخابات 84 و در دور دوم احمدی‌نژاد را رئیس جمهور ایران کرد.
آیا جلیلی کنار می‌رود و طی بیانیه‌ای از هواداران خود می‌خواهد که به محمد باقر قالیباف رای دهید و یا با ائتلاف نکردن و تکرار اشتباهات گذشته باید منتظر شکل‌گیری دولت سوم روحانی باشیم؟!

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حامی میگه

    داداش صنعت مالی،با این مقاله های دروغ که بوی فساد و رشوه میدهند،راه به جایی نخواهید برد،دکتر جلیلی با اختلاف رای اول را دارد،اینکه عده ای اقلیت در فضای مجازی دکتر جلیلی را تخریب میکنند،نتیجه عکس خواهد داد،

    • فهیمه میگه

      خب درست نوشته دیگه
      قالیباف هم تجربه زیادی داره هم شانس بیشتری داره …

    • محمد صادق پور میگه

      اگر قالیباف به نفع جلیلی کنار بره
      طبیعتاً همه به جلیلی رای می دهند

  2. نیما میگه

    اول اینکه سال ۱۴۰۰ جلیلی به نفع رئیسی کنار رفت ، دوم اینکه اون سال ۹۶ بود قالیباف کنار رفت
    سوم اینکه پزشکیان حتی بین ترک ها رای نداره در مقابل جلیلی چطور مطرح شده؟

  3. پریا میگه

    اشتباه چرا؟ بهترین کار رای دادن به پزشکیانه. قالیباف که —.

  4. نیکویی میگه

    در هر دو صورت ائتلاف یا عدم انصراف، در صورت مشارکت بیش از 50 درصد پزشکیان در دور اول یا دوم برنده است.

  5. سلام میگه

    با این وصف در صورتیکه انتخابات به دور دوم کشیده شود شانس پیروزی پزشکیان بیشتر از نامزد جبهه انقلاب خواهد داشت اتفاقی که در انتخابات 84 و در دور دوم احمدی‌نژاد را رئیس جمهور ایران کرد.

    بنده خدا اگر بره دور دوم که تمام هوادارای جلیلی به قالیباف رای میدن! چرا عکس میگی!