امروز: پنجشنبه, 29 شهریور , 1403

29 شهریور , 1403

نفت و انرژی 25 اردیبهشت 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

آمونیاک سبز در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود

معاون تولید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از برنامه این شرکت برای تولید آمونیاک سبز تا ۳ سال آینده خبر داد

هادی گل بابایی معاون تولید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای تولید آمونیاک سبز با ظرفیت 450 هزار تن در سال است. وی افزود: این پروژه قرار است ارزآوری کشور را افزایش دهد و به تحقق اهداف صادراتی کشور کمک کند.

معاون تولید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس اعلام کرد: این شرکت برنامه‌ای برای تولید آمونیاک سبز تا سه سال آینده دارد. در حال حاضر، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با ظرفیت 450 هزار بشکه در روز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های کشور شناخته می‌شود. آمونیاک تولیدی از هیدروژن مازاد در پالایشگاه به واسطه فرایند ریفورمینگ در تولید بنزین به دست می‌آید.

هادی گل بابایی، معاون تولید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در ادامه گفت: طرح‌های افزایش ظرفیت تولید و کیفی‌سازی این پالایشگاه در حال اجرا است. او گفت: ظرفیت تولید در پالایشگاه در حال حاضر به طور متوسط 40 میلیون لیتر در روز بنزین و 15 میلیون لیتر گازوئیل است.
گل بابایی افزود: با اجرای پروژه آمونیاک سبز با ظرفیت حدود 450 هزار تن در سال، امیدوار است که میزان ارزآوری کشور افزایش یابد.

معاون تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه، محصول تولیدی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از نوع آمونیاک سبز خواهد بود گفت: تفاوت این محصول با سایر تولیدکننده‌ها در تبدیل هیدروکربن به سین‌گز نیست. هزینه مورد نیاز برای این پروژه تقریباً 230 میلیون دلار است و امیدوار است که طی سه سال آینده به بهره برداری برسد.

گل بابایی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب پالایشگاه، صادرات آمونیاک به کشورهای اروپایی به عنوان منبع سوخت هیدروژنی می‌تواند ارزآوری کشور را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. در حال حاضر، شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌فارس با شرکت‌های داخلی برای پیش‌خرید آمونیاک همکاری می‌کند. این پروژه باعث افزایش سوددهی پالایشگاه خواهد شد و به تحقق اهداف صادراتی کشور کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *