حمید مومنی، معاون امور شعب بانک ملی ایران، در جمع کارکنان جدید این بانک، ضمن تشریح دقیق فرآیندهای عملیاتی و اجرایی شعب از صبح روز شنبه، با قاطعیت اعلام کرد که هیچ تفاوتی میان کارکنان جدید و قدیم وجود نخواهد داشت و سیاست بانک بر حفظ کامل کرامت انسانی و صیانت از آینده شغلی آنها استوار است. وی با اشاره به تجربه موفق ادغام موسسه نور، کیفیت و دانش کارکنان بانک آینده را بزرگترین سرمایه این فرآیند خواند.
به گزارش صنعت مالی، حمید مومنی، معاون امور شعب بانک ملی ایران، در مراسم معارفه کارکنان بانک آینده، ضمن تأکید بر جایگاه مقدس و ارزشمند نظام بانکی در اقتصاد کشور، نقشه راه اجرایی شعب برای آغاز فعالیت یکپارچه از روز شنبه را به صورت شفاف تبیین کرد.
تجربه موفق ادغام “نور”؛ تضمینی برای آینده شغلی شما
معاون امور شعب با اشاره مستقیم به نگرانیهای احتمالی منابع انسانی، به کارکنان جدید اطمینان خاطر داد و گفت: «ما تجربه موفق انتقال داراییها، بدهیها و کارکنان موسسه نور را در کارنامه خود داریم. سیاست و نگاه مدیریتی در بانک ملی هیچ تفاوتی میان منابع انسانی ارزشمند بانکها و موسسات دیگر با همکاران خودمان قائل نیست.» وی با قاطعیت افزود: «هدف غایی مدیریت عالی بانک، حفظ کامل شأن و کرامت انسانی، جایگاه شغلی و صیانت از آینده شغلی تکتک شما عزیزان است. هیچ تفاوتی بین شما و همکاران ما در بانک ملی مطلقاً وجود ندارد و تمام تلاش ما این است که کوچکترین خللی در فرآیند فعالیت شما ایجاد نشود. هیچ دغدغهای نداشته باشید.»
نقشه راه عملیاتی شعب از صبح شنبه: خدمات جاری برقرار است
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود، جزئیات دقیق فرآیند اجرایی شعب از ابتدای روز کاری شنبه را تشریح کرد. او اعلام نمود که تغییرات فیزیکی شعب شامل تعویض تابلوها آغاز شده و ایستگاههای کاری بانک ملی نیز در حال نصب در تمام واحدها هستند. همچنین، همکاران بانک ملی از صبح شنبه در کنار کارکنان جدید و پشت کانترها مستقر خواهند بود تا فرآیند انتقال به سهولت انجام شود. مومنی تأکید کرد که تمامی خدمات و عملیات بانکی که تاکنون ارائه میشده، کمافیالسابق به مشتریان عرضه خواهد شد، به استثنای سه مورد مشخص.
محدودیتهای موقت: عدم افتتاح حساب، تسهیلات و تعهدات جدید
معاون امور شعب بانک ملی در ادامه به تشریح محدودیتهای موقت پرداخت و شفافسازی کرد که از صبح شنبه، شعب منتقله از افتتاح سپرده جدید، اعطای تسهیلات جدید و ایجاد تعهدات جدید (مانند صدور ضمانتنامه) معذور هستند. البته برای مشتریانی که متقاضی افتتاح حساب جدید هستند، راهکاری در نظر گرفته شده و همکاران مستقر بانک ملی از طریق ایستگاه کاری خود و با هماهنگی شعبه معین، این کار را انجام خواهند داد. او همچنین خاطرنشان کرد که در خصوص مواردی مانند تمدید ضمانتنامهها هیچ مشکلی وجود ندارد و این سرویس کماکان ارائه میشود. به همین ترتیب، خدماتی مانند اجاره صندوق امانات نیز بدون هیچ محدودیتی به مشتریان ارائه خواهد شد.
کارکنان بانک آینده، بزرگترین سرمایه این فرآیند هستند
حمید مومنی در پایان سخنان خود با تمجید از نیروهای انسانی جدید، اظهار داشت: «بر اساس اطلاعاتی که از مدیران محترم بانک آینده و همکاران خودمان گرفتهایم، تجربه، دانش، پوشش و کیفیت کارکنان بانک آینده زبانزد همگان است. این، بزرگترین سرمایهای است که امروز در این فرآیند به آن دست پیدا کردهایم.» وی از همه کارکنان خواست با سعه صدر و رفتار شایسته همیشگی خود, در این دوره گذار همکاری کنند تا مشتریان کمترین چالشی را در دریافت خدمات احساس نکنند و روزهای درخشانی برای نام مقدس بانک ملی ایران رقم بخورد.