به گزارش صنعت مالی ، یکی از مسافران در تماسی با رسانه گفت: تأخیر ۸ ساعته پرواز قشم ایر از دوبی به تهران و مسافران سرگردان و بیسرپناه شدند.
پرواز قشم ایر به شماره 2211 از دوبی به مقصد تهران با تأخیر بیش از ۸ ساعت همراه بوده است، در حالی که هیچ تدبیری برای اقامت و استراحت مسافران اندیشیده نشده است.
این تأخیر طولانی، اعتراضات مسافران را به همراه داشته و انتقادها از عملکرد ضعیف این ایرلاین در مدیریت شرایط بحرانی را افزایش داده است.
در میان مسافران نام بهنام بانی، خواننده محبوب، نیز دیده میشود که این موضوع توجه بسیاری از رسانهها را به خود جلب کرده است.
مسافران این پرواز، بدون هیچگونه اطلاعرسانی شفاف از دلیل تأخیر و بدون داشتن امکانات رفاهی، در فرودگاه دوبی معطل ماندهاند.
طبق مقررات جهانی و حتی قوانین داخلی، ایرلاینها در صورت تأخیر طولانیمدت باید حداقل خدماتی همچون هتل یا پذیرایی را برای مسافران فراهم کنند، اما قشم ایر از انجام این وظایف قانونی خود امتناع کرده است.
این رفتار نشاندهنده بیتوجهی این شرکت به حقوق مسافران و نادیدهگرفتن تعهدات خود در قبال مشتریان است.
انتظارات عمومی و مدیریت بحران ضعیف
با وجود شرایط حساس و نارضایتی گسترده مسافران، قشم ایر تاکنون از ارائه توضیحات دقیق درباره علت تأخیر خودداری کرده است.
این تأخیر طولانی بهویژه در شرایطی که مسافران بینالمللی در کشوری دیگر هستند، مشکلات مضاعفی را ایجاد میکند و ضعفهای موجود در مدیریت بحران این شرکت را برجسته میکند.
مسافران پرواز 2211 خواستار عذرخواهی رسمی و جبران خسارات وارده از جمله پرداخت کامل هزینه بلیط هستند.
چنین رویدادهایی علاوه بر کاهش اعتماد عمومی به ایرلاینهای داخلی، نشاندهنده نیاز مبرم به ارتقای سطح خدمات و پاسخگویی بهتر در مواقع بحران است.
بیشتر بخوانید
معطلی چهار ساعته بهنام بانی در پرواز قشم ایر دوبی- تهران+ مسافران سرگردانند