انس طلا
4,197 دلار
0,00% (0 دلار)
1404/09/16 05:37
طلای 18 عیار
12,622,900 تومان
+1,39% (173,300 تومان)
1404/09/16 17:33
طلای 24 عیار
16,830,400 تومان
+1,39% (231,200 تومان)
1404/09/16 17:33
طلای آب‌شده نقدی
54,680,000 تومان
+1,41% (758,000 تومان)
1404/09/16 17:33
سکه یک گرمی
18,500,000 تومان
+2,21% (400,000 تومان)
1404/09/16 11:11
ربع سکه
39,690,000 تومان
+1,85% (720,000 تومان)
1404/09/16 17:28
نیم سکه
69,500,000 تومان
+0,67% (460,000 تومان)
1404/09/16 17:07
سکه امامی
131,505,000 تومان
+0,94% (1,225,000 تومان)
1404/09/16 17:33
سکه بهار آزادی
124,735,000 تومان
+1,07% (1,320,000 تومان)
1404/09/16 17:33
انس طلا
4,197 دلار
0,00% (0 دلار)
1404/09/16 05:37
طلای 18 عیار
12,622,900 تومان
+1,39% (173,300 تومان)
1404/09/16 17:33
طلای 24 عیار
16,830,400 تومان
+1,39% (231,200 تومان)
1404/09/16 17:33
طلای آب‌شده نقدی
54,680,000 تومان
+1,41% (758,000 تومان)
1404/09/16 17:33
سکه یک گرمی
18,500,000 تومان
+2,21% (400,000 تومان)
1404/09/16 11:11
ربع سکه
39,690,000 تومان
+1,85% (720,000 تومان)
1404/09/16 17:28
نیم سکه
69,500,000 تومان
+0,67% (460,000 تومان)
1404/09/16 17:07
سکه امامی
131,505,000 تومان
+0,94% (1,225,000 تومان)
1404/09/16 17:33
سکه بهار آزادی
124,735,000 تومان
+1,07% (1,320,000 تومان)
1404/09/16 17:33
کپی شد!

فولکس‌واگن در بحران

فولکس‌واگن زیر فشار چین و آمریکا؛ بازنگری در هزینه‌ها و راهبرد پورشه را در برنامه سرمایه‌گذاری پنج‌ساله خود اعمال کرده است.

به گزارش صنعت مالی،کل هزینه‌هایی که به‌طور سالانه در قالب طرح سرمایه‌گذاری پنج‌ساله فولکس‌واگن به‌روزرسانی می‌شود، اکنون در مقایسه با دوره‌های پیشین کاهش یافته است؛ این رقم برای فاصله سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹ حدود ۱۶۵ میلیارد یورو برآورد شده، در حالی که در برنامه ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ به ۱۸۰ میلیارد یورو می‌رسید.

در این مدت، فولکس‌واگن که برندهای پورشه و آئودی را نیز در اختیار دارد تحت فشار ترکیبی تعرفه‌های وارداتی آمریکا و رقابت فشرده خودروسازان چینی قرار گرفته است.

این شرایط به‌ویژه در پورشه، که نیمی از فروش خود را از دو بازار آمریکا و چین کسب می‌کند، تأثیر منفی گذاشته و این برند را به عقب‌نشینی در بخشی از راهبرد خودروهای برقی وادار کرده است.

الیور بلوم در گفت‌وگو با روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زونتاگزایتونگ» تأکید کرده است که تمرکز آخرین برنامه هزینه‌ای بر تقویت حضور در آلمان و اروپا، از جمله در حوزه محصول، فناوری و زیرساخت بوده است.

وی افزود مذاکرات درباره برنامه کاهش هزینه‌های گسترده در پورشه تا سال ۲۰۲۶ ادامه دارد. بلوم که در ژانویه از مدیریت پورشه کناره‌گیری می‌کند تا بر نقش خود در رأس گروه فولکس‌واگن متمرکز شود، گفت ارزیابی ساخت یک کارخانه جدید آئودی در آمریکا به میزان حمایت مالی احتمالی دولت این کشور بستگی دارد.

ایشان همچنین با اشاره به شرایط چین گفت هرچند انتظار رشد قابل‌توجهی برای پورشه در این بازار وجود نداشت، اما امکان بومی‌سازی تولید در چین و طراحی یک مدل اختصاصی برای این کشور قابل بررسی است.

این تحولات نشان‌دهنده چالش‌های جهانی صنعت خودرو است و فولکس‌واگن زیر فشار چین و آمریکا؛ بازنگری در هزینه‌ها و راهبرد پورشه را به عنوان استراتژی کلیدی برای پایداری اتخاذ کرده است.

جزئیات برنامه سرمایه‌گذاری

فولکس‌واگن زیر فشار چین و آمریکا؛ بازنگری در هزینه‌ها و راهبرد پورشه را با کاهش بودجه سرمایه‌گذاری پیگیری می‌کند. بر اساس گزارش رویترز، طرح پنج‌ساله جدید این شرکت برای سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹، بودجه‌ای معادل ۱۶۵ میلیارد یورو را پیش‌بینی کرده که نسبت به برنامه قبلی (۱۸۰ میلیارد یورو برای ۲۰۲۴-۲۰۲۸) کاهشی ۱۵ میلیارد یورویی دارد.

این تغییرات عمدتاً ناشی از تعرفه‌های وارداتی آمریکا و رقابت شدید با خودروسازان چینی است.

گروه فولکس‌واگن، مالک برندهای معتبر مانند پورشه و آئودی، در بازارهای کلیدی تحت تأثیر قرار گرفته است. برند پورشه که حدود نیمی از فروش خود را از آمریکا و چین تأمین می‌کند، مجبور به عقب‌نشینی از برخی برنامه‌های خودروهای برقی شده است.

این فشارها بر زنجیره تأمین و استراتژی‌های جهانی شرکت تأثیر گذاشته و فولکس‌واگن زیر فشار چین و آمریکا؛ بازنگری در هزینه‌ها و راهبرد پورشه را برای تمرکز بر بازارهای اروپایی در اولویت قرار داده است.

نقل‌قول‌ها از مقامات

الیور بلوم، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، در مصاحبه با روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زونتاگزایتونگ» گفت: “تمرکز آخرین برنامه هزینه‌ای بر تقویت حضور در آلمان و اروپا، از جمله در حوزه محصول، فناوری و زیرساخت بوده است.”

وی افزود: “مذاکرات درباره برنامه کاهش هزینه‌های گسترده در پورشه تا سال ۲۰۲۶ ادامه دارد.”

ایشان همچنین در خصوص آینده پورشه در چین تأکید کرد: “هرچند انتظار رشد قابل‌توجهی برای پورشه در این بازار وجود نداشت، اما امکان بومی‌سازی تولید در چین و طراحی یک مدل اختصاصی برای این کشور قابل بررسی است.”

بلوم که در ژانویه از سمت مدیریت پورشه کناره‌گیری می‌کند، درباره کارخانه جدید آئودی در آمریکا اظهار داشت: “ارزیابی ساخت یک کارخانه جدید آئودی در آمریکا به میزان حمایت مالی احتمالی دولت این کشور بستگی دارد.”

تاثیرات بر صنعت و اقتصاد

فولکس‌واگن زیر فشار چین و آمریکا؛ بازنگری در هزینه‌ها و راهبرد پورشه تأثیرات گسترده‌ای بر صنعت خودروسازی جهانی داشته است. این تغییرات می‌تواند منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوین مانند خودروهای برقی شود و رقابت را در بازارهای آسیایی و آمریکایی تشدید کند.

از منظر اقتصادی، چنین فشارهایی ممکن است بر اشتغال در اروپا تأثیر بگذارد، زیرا فولکس‌واگن بر تقویت زیرساخت‌های داخلی تمرکز کرده است.

در سطح جهانی، این تحولات نشان‌دهنده چالش‌های زنجیره تأمین و سیاست‌های تجاری است که می‌تواند بر ثبات اقتصادی کشورهای وابسته به صنعت خودرو تأثیرگذار باشد.

با این حال، این بازنگری می‌تواند فرصت‌هایی برای نوآوری محلی ایجاد کند و فولکس‌واگن زیر فشار چین و آمریکا؛ بازنگری در هزینه‌ها و راهبرد پورشه را به عنوان الگویی برای سایر شرکت‌ها تبدیل کند.

برنامه‌های آینده

گروه فولکس‌واگن برنامه‌هایی برای تقویت حضور در اروپا دارد، از جمله سرمایه‌گذاری در فناوری و زیرساخت. تا سال ۲۰۲۶، مذاکرات برای کاهش هزینه‌ها در پورشه ادامه خواهد یافت. همچنین، بررسی بومی‌سازی تولید در چین و ساخت کارخانه آئودی در آمریکا، بسته به حمایت‌های دولتی، در دستور کار است.

این برنامه‌ها بر پایداری بلندمدت تمرکز دارند و فولکس‌واگن زیر فشار چین و آمریکا؛ بازنگری در هزینه‌ها و راهبرد پورشه را با رویکردی محتاطانه پیش می‌برند. تمرکز بر بازارهای محلی می‌تواند ریسک‌های جهانی را کاهش دهد.

نتیجه‌گیری

در نهایت، فولکس‌واگن با اجرای استراتژی‌های هوشمندانه، می‌تواند از چالش‌های فعلی عبور کند و به رشد پایدار دست یابد. این بازنگری‌ها بر همبستگی اقتصادی و امید به آینده تأکید دارد و نشان‌دهنده ثبات صنعت خودرو در برابر فشارهای جهانی است. با تمرکز بر نوآوری و بازارهای کلیدی، چشم‌انداز مثبتی برای فولکس‌واگن و برندهای وابسته آن پیش‌بینی می‌شود.

منبع : مهر

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *