امروز: سه شنبه, 20 آذر , 1403

20 آذر , 1403

کد خبر : 32972
اخبار عمومی چهارشنبه 16 آبان 1403 - 13:59 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صدا و سیما و درآمد هزار میلیاردی اش از شب سیاه فوتبالی

دوشنبه شب وقتی که فوتبال ایران یک بازی برده را با تساوی عوض کرد و در سمتی دیگر شکست تلخی را متحمل شد، صداوسیما درآمدی چند هزار میلیاردی را نصیب خود کرد. اما چطور؟

به گزارش صنعت مالی به نقل از فرهیختگان، بررسی ها نشان می‌دهد؛ تلویزیون قبل، حین و بعد از پخش بازی پرسپولیس و الغرافه حدود ۲۰۳۴ ثانیه (حدود ۳۴ دقیقه) تبلیغ پخش کرد که براساس تعرفه تبلیغات در سال ۱۴۰۲ حدود  رقمی بیش از ۶۶۵ میلیارد نصیبش شد که اگر تورم ۳۰٪ را در سال ۱۴۰۳ را روی این رقم بکشیم، درآمد صداوسیما تنها از بازی پرسپولیس به بیش از ۸۶۴ میلیارد تومان می‌رسد.
از سوی دیگر تلویزیون قبل، حین و بعد از بازی استقلال و الهلال حدود ۲۱۸۳ ثانیه (حدود ۳۶ دقیقه) تبلیغ پخش کرد که براساس تعرفه سال ۱۴۰۲ درآمد حاصل از آن به رقمی حدودا بیش از ۷۱۳ میلیارد تومان می‌رسد و با احتساب تورم ۳۰٪ این عدد را باید بیش از ۹۲۸ میلیارد تومان بدانیم.
در مجموع، تلویزیون (با در نظر گرفتن تعرفه ۱۴۰۲) از شب تلخ فوتبال ایران ۱،۳۷۹،۰۰۶،۴۴۱،۲۵۰ تومان در آمد داشته و اگر تورم سی درصدی ۱۴۰۳ را هم در نظر بگیریم این رقم به ۱،۷۹۲،۷۰۸،۳۷۳،۶۲۵ می‌رسد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *